Sivas Haberlerim

  1. Anasayfa
  2. »
  3. Ekonomi
  4. »
  5. Eğirdir Gölü’nde Balıkçılık Dönemi Açıldı

Eğirdir Gölü’nde Balıkçılık Dönemi Açıldı

SoleKinG SoleKinG -
5 0

Isparta’nın Eğirdir ilçesinde “Eğirdir Gölü Balıkçılık Av Dönemi Açılış Töreni” düzenlendi.

Eğirdir Gölü kıyısında düzenlenen programda, halk oyunları ve tekvando şovları sunuldu.

Protokol üyeleri ve davetliler için gölde tekne çeşidi düzenlenirken, canlı kerevit avcılığı uygulamalı olarak tanıtıldı. Programın akabinde iştirakçilere balık ekmek ikram edildi.

Eğirdir Kaymakamı Ömer Cimşit, yaptığı konuşmada, ilçenin tarihi, kültürel ve doğal zenginlikleriyle kıymetli bir turizm potansiyeline sahip olduğunu vurguladı.

İlçe Belediye Başkanı Mustafa Özer de gölün sırf Eğirdir için değil, etraftaki tüm yerleşimler için hayati ehemmiyete sahip olduğunu belirterek, gölden yararlanan herkesin şuurlu hareket etmesini istedi.

İl Tarım ve Orman Müdürü Mehmet Tuğrul ise Eğirdir Gölü’nün üreticiler ve avcılar için kıymetli bir ekonomik kaynak olduğunu belirterek, gölün iç sular ortasında en kıymetli su kaynaklarından biri olduğunu söyledi.

Eğirdir Merkez Su Ürünleri Kooperatifi Başkanı Cengiz Erdoğan da gelecek jenerasyonlar için Eğirdir Gölü’nün korunmasının değerine dikkati çekerek, yabanî sulamanın önüne geçilmesi ve su kalitesinin koruma edilmesi gerektiğini vurguladı.

Balıkçılık ve Su Ürünleri Genel Müdürlüğü Kaynak Yönetimi Daire Başkanı Melih Er ise Eğirdir Gölü üzere doğal kaynakların sonlu olduğuna işaret ederek, sürdürülebilirlik anlayışıyla bu kaynakların korunmasının ve sucul ömrün gelecek kuşaklara aktarılmasının ortak sorumluluk olduğunu kaydetti.

Tarım ve Orman Bakanlığı himayesinde gerçekleştirilen organizasyon, Su Ürünleri Araştırma Enstitüsü Müdürlüğü (SAREM), Eğirdir İlçe Tarım ve Orman Müdürlüğü, Eğirdir Belediyesi, MS Group, ERC Kerevit Su Eserleri, Merzeci ve su eserleri kooperatiflerinin işbirliğiyle düzenlendi.

Törene Vali Yardımcısı Cemil Kılınç, Aksu Kaymakamı Salih Zafer Aydın, Isparta Etraf, Şehircilik ve İklim Değişikliği Vilayet Müdürü Bekir Çelen ile kurum ve kuruluş temsilcileri, kesim paydaşları ve vatandaşlar da katıldı.

Kaynak: Son Dakika

İlgili Yazılar

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir