Sakarya’nın Hendek ilçesinde yaklaşık 1 ton bozuk sucuğun imha edildiği, işletmenin mühürlendiği bildirildi.
Hendek Belediyesinden yapılan yazılı açıklamada, halkın sıhhatini korumak ve inançlı besine erişim sağlamak gayesiyle kontrollerin aralıksız sürdürüldüğü vurgulandı.
Açıklamada, bilhassa besin üretimi ve satışı yapan işletmelere yönelik denetimlerde hijyen koşulları, üretim standartları, eserlerin koruma şartları ve resmi yükümlülüklerin titizlikle incelendiği belirtildi.
Devam eden rutin kontrol faaliyetleri kapsamında Dereboğazı Mahallesi’nde R.B. ismine faaliyet gösteren işletmede inceleme gerçekleştirildiği, hijyen şartları, eserlerin koruma koşulları ve üretim standartlarının ayrıntılı formda denetim edildiği bildirildi.
Açıklamada, kontrol sırasındaki ayrıntılı incelemede işletmede bulunan sucuklarda küflenme ve bozulma tespit edildiği belirtilerek, şunlar kaydedildi:
“Tüketilmesi sakıncalı olduğu tespit edilen yaklaşık 1 ton sucuk, takımlar nezaretinde imha edilerek piyasaya sürülmesi engellendi. Tespit edilen aksiliklerle ilgili gerekli tutanaklar düzenlenirken ilgili mevzuat kararları doğrultusunda işletme hakkında yasal süreç uygulandı. Halk sıhhatini riske atan eserlerin piyasaya arz edilmesinin önüne geçilirken işletme mühürlenerek gerekli idari süreçler titizlikle yürütüldü.”
Kaynak: Son Dakika

