ABD ile İran ortasında uzun müddettir devam eden müzakereler barış mutabakatıyla sonuçlandı. Arabulucu ülke Pakistan tarafından yapılan açıklamada, Washington ile Tahran’ın resmen muahedeye vardığı bildirildi.
TRUMP’TAN BİRİNCİ AÇIKLAMA: BIRAKIN PETROL AKSIN
Söz konusu duyurunun ardından ABD Başkanı Donald Trump’tan da birinci açıklama geldi. Trump, kendisine ilişkin toplumsal medya platformu üzerinden yaptığı açıklamada, “İran İslam Cumhuriyeti ile yapılan muahede artık tamamlandı. Herkese tebrikler” dedi.
Hürmüz Boğazı’nın rastgele bir fiyat olmadan açılmasına ve ABD Deniz Kuvvetlerinin ablukasının derhal kaldırılmasına da onay verdiğini belirten Trump, “Dünyanın gemileri, motorlarınızı çalıştırın. Bırakın petrol aksın!” sözlerini kullandı.
DÜNYANIN BEKLEDİĞİ MUAHEDEYİ PAKİSTAN DUYURDU
İran ile ABD ortasında 28 Şubat’tan beri devam eden savaşın resmen sona erdiğini, Pakistan Başbakanı Şahbaz Şerif duyurdu. Şerif, toplumsal medya hesabı üzerinden yaptığı açıklamada, yürütülen ağır ve kritik müzakerelerin akabinde ABD ile İran ortasında bir barış mutabakatına varıldığını ilan etti.
LÜBNAN DAHİL TÜM CEPHELERDE ASKERİ OPERASYONLAR DERHAL DURDURULDU
Anlaşma kapsamında taraflar, Lübnan dahil tüm cephelerde askeri operasyonları kalıcı olarak durdurma kararı aldı. Pakistan Başbakanı Şahbaz Şerif, toplumsal medya hesabı üzerinden yaptığı açıklamada, global istikrarları değiştirecek barışın sağlandığını belirterek şu tabirleri kullandı: “Yoğun görüşmelerin akabinde, Amerika Birleşik Devletleri ile İran İslam Cumhuriyeti ortasındaki Barış Mutabakatına VARILDIĞINI duyurmaktan memnunluk duyuyoruz. Her iki taraf da Lübnan da dahil olmak üzere tüm cephelerdeki askeri operasyonların derhal ve kalıcı olarak sonlandırıldığını ilan etmiştir.”
TÜRKİYE VE KATAR’IN VİZYONER LİDERLİĞİNE ÖZEL TEŞEKKÜR
Müzakere sürecinde diplomatik tahlile bağlılık gösteren ABD ve İran makamlarına teşekkür eden Şerif, barışın mimarı olan arabulucu ülkelere de şükranlarını sundu. Süreçte kritik rol oynayan aktörleri tek tek zikreden Başbakan Şerif, “Bu arabuluculuk uğraşındaki kardeşlerimize, bu mutabakata varılmasındaki dayanaklarından dolayı büyük Katar Devleti liderliğine en içten şükranlarımızı sunarız. Bu mevzudaki muazzam katkılarından ötürü Suudi Arabistan Krallığı ve Türkiye Cumhuriyeti’nin vizyoner liderliğine de bilhassa teşekkür ederim” diyerek Ankara, Riyad ve Doha idarelerinin muazzam katkısını vurguladı.
RESMİ İMZA MERASİMİ 19 HAZİRAN’DA İSVİÇRE’DE YAPILACAK
Tarihi barış mutabakatının yürürlüğe girmesiyle birlikte, bu hafta içerisinde arabulucu ülkelerin uyumunda teknik ayrıntıların masaya yatırılacağı bir dizi ön toplantı gerçekleştirilecek. Bu kritik görüşmeler, resmi imza merasiminin de yasal ve teknik tabanını hazırlayacak. Şahbaz Şerif, tüm dünyanın gözünü çevirdiği resmi imza merasiminin 19 Haziran Cuma günü İsviçre’de gerçekleştirileceğini açıkladı.
Kaynak: Son Dakika

